Winst Wehkamp helft hoger door kostenbesparingen, staking gaat onverminderd door

Wehkamp heeft het afgelopen boekjaar, dat in maart eindigde, meer winst geboekt. Dat kwam doordat de onlinewinkel naar eigen zeggen 'een succesvolle strategie uitrolde, die zich richtte op meer winstgevende productcategorieën en kostenbesparing'. Ondanks de hogere winst gaat Wehkamp wel door met de reorganisatie in Zwolle en Maurik.

De winst steeg met meer dan de helft ten opzichte van een jaar eerder, tot 24 miljoen euro. De totale omzet daalde licht met drie procent naar 640 miljoen.

Ook in de eerste drie maanden van het nieuwe boekjaar zette de opwaartse trend zich voort, aldus Wehkamp-directeur Graham Harris. "Door ons te richten op winstgevende productcategorieën zoals wonen, uit te blinken met de juiste assortimentssamenstelling en het bieden van een premium winkelbeleving."


Banen weg in Zwolle

In juni kondigde het bedrijf aan zo'n dertig banen te schrappen op het hoofdkantoor in Zwolle en zijn twee distributiecentra in Maurik en Zwolle samen te voegen. Sindsdien zijn er geregeld stakingen bij beide vestigingen. Ook vanochtend protesteerde weer een groep ongeruste werknemers in Zwolle.

Voor het nieuwe boekjaar verwacht Wehkamp opnieuw groei van de omzet en winstgevendheid, met name door de categorieën mode, living, beauty en baby.

Heb je een nieuwstip of nieuwe informatie? Tip de redactie via een WhatsApp-bericht: 06 - 57 03 33 33.

Meer over dit onderwerp:
Wehkamp Ondernemend Overijssel Zwolle Nieuws
Deel dit artikel: