nieuws

Ten Cate en AkzoNobel bij vijftig meest waardevolle merken van Nederland

Bedrijfspand van Ten Cate in Nijverdal
Bedrijfspand van Ten Cate in Nijverdal
Ten Cate en AkzoNobel, met locaties in Hengelo en Deventer, behoren tot de vijftig meest waardevolle merken van Nederland. Dat is te lezen in een rapport van het Engelse Brand Finance, dat jaarlijks een overzicht van de sterkste merken publiceert.
Ten Cate staat in het overzicht op plek 44, een plaats hoger dan een jaar eerder. AkzoNobel is twee plekken gedaald en staat op nummer 13. 
Brand Finance stelt jaarlijks een lijst van de sterkste merken samen. Daarbij wordt onder meer gekeken naar investeringen, bekendheid en duurzaamheid. Die informatie wordt omgezet in omzet, op basis waarvan de lijst wordt gemaakt.

Stabiel

Voor Ten Cate verandert er niet veel ten opzichte van vorig jaar. Het bedrag dat Brand Finance aan het bedrijf verbindt is met twee procent gestegen, naar 235 miljoen euro. Dat geldt ook voor AkzoNobel, dat het bedrage met één procent zag stijgen naar bijna 1,8 miljard.
Nummer één is weer Shell, net als de afgelopen jaren. Sinds 2011, toen de lijst voor het eerst werd opgesteld, is het oliebedrijf het meest waardevolle merk van Nederland.

Heb je een nieuwstip of nieuwe informatie? Tip de redactie via WhatsApp of via de mail.